Alla inlägg den 4 februari 2007

Av svenne - 4 februari 2007 18:56


Jag startade en enskild firma är 2000. Tanken var att jag skulle kunna erbjuda aktiviteter och föredrag. Av detta har det dock inte blivit så mycket. Däremot driver jag en rad webbsidor. Det började med att jag skulle läsa ett år på folkhögskola. Även om jag hade pengar att finansiera detta kändes det lite onödigt då det inte var en yrkesutbldning utan endast för att jag tyckte det var roligt. Därför tänkte jag försöka tjäna lite pengar på internet, genom att starta en webbsida och bli affiliate till olika bolag.
Jag jobbade med detta minst två timmar varje dag, ofta mer.
Internetmarknaden var het och en del affiliates kunde betala upp till 2 kr för ett klick på en banner. Då internetbubblan sprack minskade ersättningen och många webbsidor lades ner eller gick i konkurs. Jag fortsatte dock att jobba med webben och även om inkomsterna ofta fick räknas i ören fortsatte jag att arbeta med webbsidor på fritiden. Då jag inte har någon teknisk utbildning eller datorutbildning är jag mestadels självlärd genom internet både i enklare webbkodning, sökmotoroptimering, och affiliateverksamhet. Likaså vad det gäller företagande och entreprenörskap har jag lärt mig vad som krävs på egen hand genom att börja i liten skala. Jag skapade fler sidor och började också registrera flera domännamn, framförallt under .se Detta medför naturligtvis en årlig utgift, men då bristen på oregistrerade bra domännamn är stor har det också skapats en lukrativ andrahandsmarknad för domännamn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards